Jak dbać o napęd?

Niedawno ktoś mnie zapytał o to jak dbać o napęd. Co ile kilometrów wymieniam łańcuch, a co ile kasetę? Jak dbać o napęd aby służył nam jak najdłużej?
Na część z tych pytań odpowiedzi znajdziecie tu, nowy łańcuch o czym pamiętać i tu jak smarować łańcuch?
Ja chciałbym się skupić na metodzie przedłużenia żywotności całego układu łańcuch - kaseta - tarcze, poprzez wymianę łańcuchów.
W tym trój układzie stosunkowo najtańszym i najłatwiejszym elementem do wymiany jest łańcuch.
Dlatego właśnie po wymianie całego układu na nowe części lub po prostu w nowym rowerze po zrobieniu około 1000 km wymieniamy łańcuch na nowy, nazwijmy go nr 2. Dlaczego? Każdy łańcuch wydłużając się, bo wycierają się w nim ogniwa, niszczy zęby kasety i tarczy.
Kolejna wymiana następuje po 1000 km. Tym razem instalujemy łańcuch nr 1 jego stopień zużycia będzie niższy niż łańcucha nr 2. Spokojnie zrobicie na nim kolejne 1000 km. Udaje mi się zrobić w ten sposób 4 cykle, czyli 4000 km na 2 łańcuchach! Ktoś powie mało? Przy moim stylu jazdy i ciężarze to naprawdę nieźle! Nie testowałem jeszcze metody z 3ma łańcuchami - nigdzie nie czytałem aby ktoś coś takiego zrobił. Do odważnych świat należy!
Szerokości moi drodzy, w tych trudnych dla rowerzystów i nie tylko, czasach około wirusowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Polecany post

Rugia filmik z wyprawy jest już gotowy!

 Zapraszam do oglądania!

Popularne posty